Vanwege een te grote toename van het aantal nieuwe patiënten is onze praktijk op dit moment gesloten voor nieuwe patiënten.

Algemene informatie

NHG geaccrediteerde praktijk

Wij zijn een jonge en enthousiaste huisartsenpraktijk die volop in ontwikkeling is en zijn gevestigd in de wijk Oostgaarde in Capelle aan den IJssel. Op onze nieuwe zelfstandige locatie hebben wij vijf volledig ingerichte spreekkamers ter beschikking. In dit pand zijn ook een dermatoloog, een kaakchirurg, een tandarts en orthodontist gevestigd.

Onze praktijk bestaat uit drie doktersassistentes, een POH-Somatiek (praktijkondersteuner huisarts voor patiënten met suikerziekte, longziekten en (risico op) hart- en vaatziekten), een POH-GGZ (dit is een psycholoog voor laagdrempelige psychologische hulpverlening), een huisarts, een huisarts in opleiding en een basisarts. Daarnaast hebben wij regelmatig een leerling doktersassistente in dienst.

Wij hebben speciale spreekuren voor patiënten met suikerziekte, hart- en vaatziekten en longziekten. Binnen de praktijk hebben wij ook de mogelijkheid om hartfilmpjes te maken, 24-uurs bloeddrukmetingen te doen, longfuncties te maken, bloed te prikken en een herhaalreceptenlijn waar u 24 uur per dag uw herhaalrecepten kunt inspreken. Daarnaast kunnen we ook onderzoek doen naar de doorstroming van de bloedvaten en naar ritmestoornissen, waarbij de mogelijkheid bestaat om een kastje mee te krijgen voor 3 weken. Zo zijn wij continu bezig met nieuwe ontwikkelingen en hopen u hiermee nog beter van dienst te kunnen zijn.

Sinds 2001 is het in Nederland toegestaan aan artsen om patiënten euthanasie te verlenen onder bepaalde voorwaarden. Euthanasie of hulp bij levensbeëindiging is geen normaal medisch handelen voor artsen, elke arts maakt zijn eigen afweging of en wanneer hij meewerkt. Vanwege de christelijke achtergrond van meneer en mevrouw Van Santen is het beleid dat wij in onze praktijk geen euthanasie uitvoeren.

Vanaf 2012 doen wij mee met het PlusPraktijk label van Achmea, dat betekent dat wij op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur doorlopend geopend zijn.

Ook bieden wij de mogelijkheid om via een speciale internetapplicatie middels uw digi-d in te loggen in deel van uw eigen medische dossier en zodoende uw medicatie overzicht in te zien en deze uit te draaien, digitaal een afspraak te maken, medische vragen stellen en uw herhaalrecepten digitaal te bestellen. In loggen gaat via de site www.MijnGezondheid.net een beveiligde verbinding middels inlogen met uw DIGID met pincode. Als u hiervan gebruik wilt maken kunt u dit doorgeven aan de assistente en zullen wij uw dossier activeren hiervoor of kunt u zichzelf aanmelden via deze link. Daarnaast maken wij gebruik van Spreekuur.nl, dit is een nieuwe manier om een online spreekuur te doen.

Wij hopen u te mogen verwelkomen in onze praktijk.

Met vriendelijke groet,

Team Huisartsenpraktijk Van Santen