Beste patiënt,

Sinds kort maken wij, bij Huisartsenpraktijk Van Santen, gebruik van een nieuw telefoonsysteem met een keuzemenu wanneer u ons belt.

Wij bieden u hiermee de mogelijkheid om niet meer te hoeven wachten in de wachtrij aan de telefoon. Wij kunnen u terugbellen! Uiteraard heeft u ook altijd nog de keus om wel te blijven wachten, maar de wachttijd is hetzelfde als de terugbeltijd. Als u kiest voor terugbellen verliest u dus niet uw positie in de rij.

Ook op momenten dat wij de telefoon niet direct kunnen beantwoorden zullen wij u niet onnodig laten wachten. U krijgt dan automatisch een tijd waarop u wordt teruggebeld.

Er zijn een aantal zaken die u wel kunt regelen ook als wij gesloten zijn. Zo kunt u een herhaalrecept altijd aanvragen en kunt u 24 uur per dag uw afspraak annuleren mocht de afspraak niet meer nodig
zijn.

Op deze manier zorgen wij ervoor dat we beter bereikbaar zijn en efficiënter omgaan met uw en onze tijd zodat wij ‘nog’ meer aandacht voor u als patiënt hebben.

Luistert u daarom de eerste keer dat u belt goed naar de keuzes in het menu.

Voor uw gemak hebben we de keuzes hier voor u op een rijdje gezet.

Klachten

Heeft u een klacht over onze praktijk ?

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

Dit kunt u doen door het Klachtenformulier in te vullen en in te leveren. Onze klachtenfunctionaris, mevrouw A. van Santen – Monteiro Dias neemt uw klacht dan in behandeling. Zij of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.

 

Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u altijd een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie in onze regio, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten.

 

Indien u de klacht niet direct met onze praktijk wilt bespreken, kunt u uw klacht bij de

Klachtencommissie Huisartsen indienen.

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg: SKGE

Secretariaat SKGE:
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven

Telefoonnummer: 088-0229190

E-mail: info@skge.nl 

Website: www.skge.nl

 

Zie hier voor onze volledige klachtenregeling

 

Privacyreglement

Onderdeel van de NHG-accreditatie eisen is voorts om een Privacyreglement te hebben en dit kenbaar te maken bij alle patienten. Het Privacyreglement is hier als bijlage in te zien.